Föreningen

Sundsvalls Bilpolare bildades i juni 1999. Föreningen äger en Skoda Octavia som finns placerad i centrala Sundsvall. Bilen bokas enkelt via Internet, nycklar och bensinkort finns lättillgängligt för alla medlemmar. Räkningen för månadens bilresor får man med e-post i slutet på månaden. Enklare kan det inte bli!

Vi har en modern bränslesnål gasdriven bil som får bra service och dessutom används bilen mer effektivt eftersom det är fler som nyttjar den. Då man bara använder bilen när man verkligen behöver den lär man sig snart att utnyttja kollektivtrafiken, promenera och cykla i större utsträckning än om man har en bil utanför dörren och bidrar på så sätt till en bättre miljö. Några av våra medlemmar har redan en bil i familjen och använder Bilpolarbilen som ett alternativ till andrabil.

Kostnader

När du går med i Sundsvalls Bilpolare betalar du en insats på 4 000 kr. Om flera i familjen skall nyttja bilen kostar det 500 kr att ansluta en familjemedlem. Insatsen får du tillbaks om du bestämmer dig för att lämna föreningen. Juridiska personer betalar en insats på 8 000 kr. Insatsen betalas åter vid årets slut om du meddelar att du önskar lämna föreningen senast den sista september.

Priset du betalar när du sedan använder bilen är enligt följande:

Prislista
Timhyra per timme upp till 10 timmar 25 kr
En dag 250 kr
Milkostnad, inklusive bränsle 30 kr
25 kronor i bokningsavgift tillkommer vid varje bokningstillfälle.
Årsavgift
Medlemsavgift per år 500 kr